Structura rutieră reprezintă partea consolidată a drumului (partea de rezistenţă) pe care se realizează circulaţia vehiculelor (figura 3.1). Aceasta este aşezată pe patul drumului sau stratul suport (teren de fundare). Ansamblul lucrarilor care se gasesc sub nivelul patului formeaza Infrastructura drumului, iar lucrarile de constructive ale corpului drumului, aflate deasupra nivelului patului alcatuiesc, Suprastructura Drumului. Structura rutieră este alcătuită din mai multe straturi suprapuse, fiecare strat fiind constituit din materiale cu diferite caracteristici care împreună, dau rezistenţa întregului ansamblu. Natura, ordinea şi grosimea straturilor depinde în principal de trafic. Fiecare strat preia încărcările date de trafic şi le transmite mai departe spre pământul din stratul suport, care trebuie astfel dimensionat încât să fie capabil să suporte presiunea unitară rezultată (ea nu trebuie să depăşească capacitatea portantă a terenului de fundare). Sarcinile transmise de vehicule se resimt pe o anumită adâncime în pământul de fundare. Această adâncime depinde de tipul pământului din pat şi de greutatea vehiculelor şi se numeşte zonă activă. Structura rutieră împreună cu zona activă poartă numele de complex rutier (figura 3.2). ...
Comentariul tau va fi primul
18:59Curs: Suprastructura drumului. Alcatuirea sistemului rutier. Generalitati: Clasificarea si alcatuirea structurilor rutiere. Obiect: Drumuri Auto