A. Relevanţa temei Studiile realizate în domeniul aspectelor de gen ale educaţiei au subliniat următoarele aspecte cu caracter conservator: - feminizarea la bază şi masculinizarea la vârf (respectiv în învăţământul primar învăţătorii sunt de fapt majoritatea învăţătoare iar în învăţământul universitar cadrele didactice sunt preponderent bărbaţi); - absenţa aproape totală a educaţiei pentru viaţa privată din curriculumul şcolar; - tendinţa cadrelor didactice de a acţiona diferit în şcoală pentru a dezvolta abilităţile manuale ale fetelor şi băieţilor; - slaba pregătire pentru participarea la viaţa publică a fetelor; - menţinerea modelelor depăşite ale masculinităţii şi feminităţii în manualele şcolare. O problemă de mare importanţă în prezent o constituie abordarea aspectelor de gen în cadrul formării iniţiale a cadrelor didactice astfel încât acestea să poată acţiona în vederea schimbării abordării problematicii de gen şi să aibă cunoştinţele minimale necesare unui bun management al relaţiilor de gen în grupurile de elevi. În domeniul egalităţii şanselor au fost luate în ultimii câţiva ani
Comentariul tau va fi primul
19:11Curs: Tema 3 : Aspecte de gen ale activităţii de profesor Obiect: Drept