Concepţia evaluării rezultatelor şcolare prezintă cadrul conceptual general pentru instituirea unui nou sistem naţional de evaluare şcolară, pentru elaborarea actelor legislative şi normative ale evaluării şcolare; pentru re-conceptualizarea evaluării pe discipline şcolare, pentru elaborarea/selectarea/combinarea/aplicarea instrumentelor şi metodologiilor generale şi specifice de evaluare, precum şi pentru diversele activităţi de evaluare şcolară în învăţământul general; oferă sugestii pentru integralizarea sistemului naţional de evaluare în sistemul mondial de evaluare şcolară; sugerează repere pentru formarea profesională iniţială şi continuă a cadrelor didactice şcolare, pentru cercetări şi dezvoltări teoretico-experimentale ulterioare ale domeniului evaluării şcolare. I. REPERE EPISTEMOLOGICE PENTRU ERŞ 1.1. Definirea evaluării rezultatelor şcolare 1.2. Definirea rezultatelor şcolare 1.3. Ideea definitorie a Concepţiei ERŞ 1.4. Principii ale evaluării rezultatelor şcolare 1.5. Indicatorii pedagogici complementari ai ERŞ 1.6. Funcţiile evaluării rezultatelor şcolare 1.7. Criterii de evaluare autentică a rezultatelor şcolare II. COMPONENTELE STRUCTURALE ALE ERŞ 2.1. Obiectivele generale ale ERŞ 2.2. Conţinuturile ERŞ 2.3. Metodologia (tehnologia ) ERŞ 2.3.1. Principii de metodologie a ERŞ 2.3.2. Tipurile şi formele de evaluare 2.3.3. Finalităţile ERŞ 2.3.4. Strategii, metode şi tehnici de ERŞ 2.3.5. Instrumentele de ERŞ 2.3.6. Etapele de realizare a evaluării şcolare III. SISTEMUL NAŢIONAL DE EVALUARE A REZULTATELOR ŞCOLARE IV. FINANŢAREA SISTEMULUI NAŢIONAL DE EVALUARE A REZULTATELOR ŞCOLARE (principii generale)
Comentariul tau va fi primul
Curs: Conceptia evaluarii rezultatelor scolare Profesor: Dragan