1. definirea si clasificarea si principiile de elaborare a strategiilor de aprovizionare; 2. obiective si factori de influienta in elaborarea strategiilor de aprovizionare; 3. etapele de elaborare a strategiilor de aprovizionare. Pentru ca procesul de aprovizionare in cadrul unei unitati economice sa fie eficient si fara intreruperi trebuie elaborarte strategii in acest domeniu. Prin strategia de aprovizionare a intreprinderii se subintelege ansamblu de actiun active pe piata furnizorilor și de crestere , eficientei intrepriderii in desfasurarea procesuliu de productie si realizarea obiectivelor intreprinderii. Elaborarea strategiilor de aprovizionare tehnico materiale permite luarea deciziilor in aprovizionare care ar da posibilitate de a cunoaste mai bine efectele care sar putea obține in urma interactiunii cu elementele pietii care mai mult sau mai putin influienteaza sistemul de productie al intreprinderii cat si activitatea ei de ansamblu. In literatura de specialitate se evidentiaza urmatoarele criterii de clasificare a strategiilor de aprovizionare: 1. in dependenta de factorul timp se deosebesc urmatoarele tipuri: a. strategii de aprovizionare pe termen scurt – cand intreprinderea are in vedere aprecierea necesităților de consum curent. b. Strategii pe termen mediu – cand intreprinderea urmăreste scopul de a creste profitabilitatea sa, prin crearea unor avantaje in acest domeniu, desfasurarea unor actiuni in conlucrarea cu furnizorii. c. Pe termen lung – cand intreprinderea intreprinde actiuni mai eficiente pe piata furnizorilor inbunătățirea gestiunii stocurilor, reînoirea normelor specifice de consuma resurselor materiale. 2. în dependenta de obiect a. strategii in domeniul pretului – prin care se urmăreste reducerea preturilor de achizitie la resursele materiale, beneficierea de rabaturi comerciale. b. Strategii pe surse de aproviziona – prin care se urmăreste depistarea surselor de furnizare și alegerea celor mai eficiente; c. Strategii in scopul obtinerii de oportunități – avantaje înlesniri pe piața de furnizare 3. in dependenta de domeniul de aplicare a. strategii defensive orientate catre furnizorii apreciați ca puternici: b. de echilibru - orientate către furnizorii apreciați ca egali c. de penetrare orintate catre furnizori aprecați ca slabi. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Strategii in aprovizionarea materiala Profesor: Dobrovolschi