Diferenţele de achiziţie pozitive (Goodwill-ul) - Curagau Natalia

CURSUniversitate ASEM Caiet Rapoarte Consolidate

preview iconExtras din document

Termenul fond comercial sau preţul firmei (Goodwill) este utilizat pe scară larga de economişti, jurisconsulţi şi alţii cu sensuri diferite. în cele mai multe cazuri Goodwill-ul reflectă reputaţia bună a companiei. Din punct de vedere contabil, Goodwill-ul apare atunci când un cumpărător plăteşte mai mult pentru o entitate decât valoarea justă (de piaţă) a activelor nete cumpărate separat. Deoarece cumpărătorul a plătit mai mult decât valoarea justă (de piaţă) a activelor materiale, înseamnă că trebuie să existe active nemateriale. Dacă entitatea cumpărată nu deţine brevete, drepturi de autor, mărci de comerţ sau alte imobilizări nemateriale de valori identificabile, se presupune că diferenţa plătită reprezintă fondul comercial. Fondul comercial există pentru că majoritatea entităţilor valorează mai mult ca unitate economică decât ca sumă de active. Fondul comercial reflectă toţi factorii care permit unei companii să obţină o rentabilitate a activelor mai mare decât media şi printre care putem menţiona satisfacerea clienţilor, buna gestiune, eficienţa producţiei, avantajele deţinerii unui monopol, amplasării favorabile şi relaţii de personal bune. Sumele plătite peste şi sub valoarea de piaţă a imobilizărilor corporalele (activelor materiale) şi a imobilizărilor necorporale (activelor nemateriale) specifice se înregistrează corespunzător Fn contul de activ 112 „Imobilizări necorporale", subcontul 112.9 „Alte Imobilizări necorporale - Goodwill. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Diferenţele de achiziţie pozitive (Goodwill-ul) Profesor: Curagau Natalia