Examen la cultura afacerilor varianta 1 - Covas

CURSUniversitate ASEM Caiet Cultura Afacerilor

preview iconExtras din document

Examen la Cultura organizaţională 1. Cultura organizaţională:concept, evoluţie, trăsăturile caracteristice Cultura organizaţională reprezintă un sistem de valori şi norme care sunt partajate de toţi membrii organizaţiei şi determină comportamentul lor şi caracterul activităţii firmei. Venind în organizaţie cu proprile sale idei despre oameni, despre bunăstare şi fericire, despre relaţiile dintre şef şi subaltern personalul îşi propagă convingerile sale asimilînd în acelaş timp regulile, tradiţiile existente în cadrul întreprinderii. Într-o organizaţie cu o cultură deja formată, ia se abstractizează de la oameni devenind un element sinestătător, care are un impact puternic asupra membrilor colectivului. . 6. Componentele culturii organizaţională : Credinţe, valori şi norme de comportament Credinţele- reprezintă păreri generale despre modul cum funcţionează grupul. Valorile –sunt preferinţele sau atitudinile colective care se impun membrilor organizaţiei. Valorile pot proveni atît din mediul social cît şi din experienţa angajaţilor în special al managerilor. În baza valorilor se formează anumite norme: sunt reguli specifice de comportament care se aplică tuturor membrilor organizaţiei. Există două categorii de norme: formale şi informale: prima, cea mai cunoscută este reprezentată de normele formale, implementate prin reglementări oficiale de natură organizatorică: regulamentul de ordine interioară, instrucţiunile de funcţii şi posturi. A doua categorie de norme comportamentale sunt cele informale, care deşi nu sunt înscrise nici într-un document, au

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Examen la cultura afacerilor varianta 1 Profesor: Covas