1. Specificul satisfacţiei în muncă 2. Contribuţii cheie la satisfacţia în muncă 3. Consecinţele insatisfacţiei în muncă Munca este văzută de om nu ca simplu mijloc de obţinere a celor necesare, dar şi ca prilej de satisfacţie. O mare parte din viaţa noastră este dedicată muncii şi, din această cauză, satisfacţia în muncă devine un aspect foarte important al activităţii profesionale, ea având consecinţe majore, atât personale, cât şi asupra organizaţiei în care se desfăşoară munca. Potrivit unui studiu Hewitt Associates citat de Inc.com., companiile incluse în studiu care aveau un nivel al interesului angajaţilor de peste 65% au adus angajaţilor câştiguri, în medie, cu 19 % mai mari decât în 2009. Pe cealaltă parte, companiile ai căror angajaţi prezentau un nivel de angajament mai scăzut, de sub 40%, au raportat venituri cu 44% mai mici decât media. Capitalul uman are o pondere foarte mare asupra rezultatelor finaniare, de aceea o companie de succes trebuie să ştie cum să păstreze un echilibru între satisfacţia angajaţilor şi nevoile companiei indiferent de contextul economic. Satisfacţia în muncă – un set de atitudini pe care le au lucrătorii referitoare la munca lor. Caracteristicile de bază ale satisfacţiei în muncă: 1. Satisfacţia în muncă este un răspuns emoţional la circumstanţele aferente slujbei sale; 2. Satisfacţia în muncă deseori este determinată de măsura în care rezultatele coincid cu aşteptările; 3. Satisfacţia în muncă este formată din mai multe atitudini. Cele mai relevante atitudini faţă de muncă sunt conţinute de un grup relativ mic de faţete: • munca însăşi privită ca ansamblu de activităţi; • posibilitatea de a învăţa sau de a stăpâni bine o activitate; • remuneraţia cu toate formele sale; • promovările sau posibilităţile de evoluţie profesională; • recunoaşterea rezultatelor bune; • avantaje sociale; • condiţiile de muncă; • stilul de management; • relaţiile interpersonale şi lucrul în echipă; • politicile şi cultura întreprinderii; • amplasarea locului de muncă faţă de locuinţă; • renumele şi importanţa întreprinderii. ...
Comentariul tau va fi primul
01:09Curs: Satisfacţia în muncă Profesor: Covas Lilia