Corepondenta Economica si juridica - Corepondenta economica

CURSUniversitate ASEM Profesor Mancas Maria

preview iconExtras din document

• a solicita sau a oferi ceva; • a face comandă, a cumpăra sau a apela la ceva; • a obţine un câştig cât mai mare sau a plăti puţin; • a face o invitaţie; • a accepta sau a refuza ceva; • a mulţumi cuiva pentru ceva; • a felicita sau a exprima condoleanţe cuiva. Necesitatea elaborării unei corespondenţe moderne, care ar satisface necesităţile unităţilor economice, nu este nouă – ea datează de la apariţia preocupărilor teoretice privitor la desăvârşirea ei. Aşa cum se schimbă în decursul anilor concepţiile (de exemplu, cele cu referire la clienţi), reprezentările valorice, gusturile sau moda, tot aşa şi corespondenţa trebuie să se adapteze condiţiilor prezente. Cele mai importante cerinţe faţă de corespondenţa actuală sunt cele ce urmează: • să fie elaborată la costuri avantajoase; • să aibă obiective, scopuri reale, bine definite; • să fie adresată unor destinatari concreţi; • să fie eficientă; • să aibă impact psihologic asupra destinatarului, bazat pe emoţii; • să fie prezentată conform rigorilor; • să se conformeze identităţii şi imaginii firmei; • să aibă un limbaj corect, modern, adecvat obiectivului corespondenţei. ❏ 1.2. Importanţa activităţii de corespondenţă la etapa actuală. Comunicare scrisă sau verbală? În secolul dezvoltării minunilor electronice, odată cu apariţia unor mijloace de informare moderne, prin care se comunică mai repede ca fulgerul, cum sunt modemurile de computer, faxurile, telefoanele mobile, ne-am putea întreba: cât de curând şi în ce măsură informaţiile scrise şi, în special corespondenţa de afaceri, vor fi înlocuite de alte mijloace de comunicare, pierzând astfel mereu din importanţă? Căci „De ce să scrii (pe hârtie) ceea ce poţi spune mult mai repede prin telefon sau prin intermediul ecranului computerului?” Există mai multe argumente pentru a confirma faptul că şi astăzi, şi în viitorul apropiat, corespondenţa oficială, în pofida existenţei telefonului, a faxului şi a cutiei poştale electronice, continuă să fie la fel de viabilă ca şi acum douăzeci, treizeci sau cincizeci de ani. Pentru că, într-un anume fel, vechile ziceri: „Vorba zboară”, iar „Faptele cântăresc mai mult decât vorbele” se vor aplica mereu. Atunci când cineva, de exemplu, comite o eroare, un mic gest de amabilitate, o scuză verbală este, desigur, obligatorie. Dar mijlocul prin care poţi arăta că eşti cu adevărat recunoscător rămâne cuvântul scris. Când expediezi o scrisoare ocazională, cum ar fi o notă de mulţumire sau o felicitare, acţiunea ta denotă, într-un fel, sinceritatea ta. Aceste

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Corepondenta Economica si juridica Obiect: Corepondenta economica