Etapele procesului decizional de cumpărare. CC poate fi studiat in procesul luarii deiciziei de cumparat\re c/e include 5 etape: I etapa – Identificarea unei nevoi nesatisfacute Cumparatorul isi filtreaza nevoile prin mecanismul perceptual si indentifica nevoia cu cel mai inalt nivel de sesizare, c/e devine drept motivatie de cumparare. Situatii c/e consuc la aparitia nevoilor: epuizarea stocului la cumparare schimbarea statutului demografic, ec-c, social schimbarea modei aparitia unor dezechilibre c/e apar in consumul produselor complementare uzarea morala si/sau fizica a produsului altele II etapa – Informarea privind modalitatile de satisfacere a nevoii. Permite luarea mai rapida a unei decizii. Cantitatea de info necesara si amploarea acesteia depind de: natura produsului particularitatile psihologice ale cumparatorului Cai de informare: calea interna – individul cauta in memoria sa o experienta precedenta de cumparare c/e poate sta la baza luarii deciziei actuale calea externa – are urmatoarele surse: surse comerciale 9de mk) – producator, comercianti; prieteni, rude, vecini, alte persoane III etapă – Evaluarea alternativelor si alegerea variantelor oprime de satisfacere a nevoii. La aceasta etapa, cumparatorul evalueaza atributele produselor si face alegerea in favoarea unei anumite marci. Amploarea si gradul de cuprindere a procesului de evaluare a alternativelor sint influentate de factori ca: experienta cumparatorului impt produsului timpul urgenta cu c/e trebuie efcetuata cumparatura complexitatea luarii deciziei de cumparare – produs simplu, complex (tehnica, frigidere, imbracaminte, incaltaminte), produse de lux riscul luarii unei decizii incorecte, etc... Ca cea mai simpla regula de decizie utilizata in procesul evaluarii alternativelor presupune efectuarea cumparaturii din obisnuinta, fara a evalua careva criterii – se foloseste la produsele de consum corect (lapte, carne, apa, piine, produse de igiena). ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Procesul decizional de cumpărare al cumpărătorilor individuali. Comportamentul de cumpărare al organizațiilor. Obiect: Comportamentul Consumatorului