Piata imobilului - Colegiul de Constructii din Chisinau

CURSCaiet Nu este specificat Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Piaţa imobilului: caracteristică şi structură 1. Piaţa imobiliară: stare actuală şi perspective pentru viitor 2. Particularităţile pieţei imobilului. 1. Piaţa imobiliară: stare actuală şi perspective pentru viitor Piaţa imobiliară este un sistem complex şi se caracterizează printr-un număr mare de atribute. Deşi, nu există o definiţie unică după formulare şi conţinut a noţiunii de „piaţă imobiliară”, în opinia noastră, cea mai completă este următoarea definiţie: „Piaţa imobiliară reprezintă un ansamblu de mecanisme prin intermediul cărora sunt transmise drepturile asupra unei proprietăţi şi interesele legate de ea, sunt stabilite preţurile şi este delimitat spaţiul pentru diferite variante de utilizare a bunurilor imobiliare”. Reieşind din cele cinci categorii de bază ale bunurilor imobiliare, pot fi evidenţiate cinci segmente ale pieţei imobiliare: 1. Piaţa imobiliară locativă, care cuprinde case de locuit individuale, apartamente în blocuri de locuit cu multe etaje, condominiumuri locative. 2. Piaţa bunurilor imobiliare comerciale, care include oficii, bunuri imobiliare utilizate pentru activitatea de comerţ cu amănuntul sau en-gros, întreprinderi de prestare a serviciilor, hoteluri, restaurante şi alte bunuri imobiliare cu destinaţie comercială. 3. Piaţa imobiliară industrială constituită din unităţi de producere din diferite ramuri ale economiei naţionale. De regulă, bunurile imobiliare industriale sunt examinate ca complexe patrimoniale, care reunesc clădirile de producţie, clădirile administrative şi alte construcţii auxiliare. 4. Piaţa loturilor de pământ fără construcţii, care include terenurile libere, precum şi terenurile cu destinaţie agricolă (păşuni, livezi, plantaţii de vie). 5. Piaţa bunurilor imobiliare specializate, cum ar fi: clădirea aerogării, podurile, clădirile cultelor, teatre şi alte construcţii care după stil şi utilizare sunt unice. Există şi alte criterii de segmentare a pieţei imobiliare, printre care pot fi enumerate: amplasarea geografică, tipul tranzacţiilor imobiliare, tipul investiţiilor în proprietatea imobiliară şi altele. Segmentarea pieţei imobiliare permite efectua-rea

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Piata imobilului Universitate: Colegiul de Constructii din Chisinau