Analiza relațiilor creditare a clienților cu banca comercială - Colegiul Agroindustrial din Ungheni

CURSCaiet Actionari Electrice Profesor Nu Este Specificat

preview iconExtras din document

Tema 1:Analiza relațiilor creditare a clienților cu banca comercială Principiile dirijării adecvate a cerințelor și regulamentele Băncii Naționale a Moldevei (BNM) cer ca băncile să posede o politică de creditare oficială, scrisă, aprobată de consiliul băncii. Creditul bancar este operațiunea prin care cel împrumutat (debitorul) ia în stăpînire imediată resurse (bani) în schimbul unei promisiuni – angajament de rambursare viitoare, însoțite de plata unei dobânzi ce rambursează banca. Tema 2: Analiza atragerii mijloacelor bănești și a transferurilor bănești la depozite În general, resursele băncilor sunt constituite din resurse proprii și resurse atrase. În cele mai dese cazuri, resursele atrase de bancă constituie aproximativ 80-90% din resursele totale ale băncii. Depozitul bancar reprezintă mijloacele bănești încredințate unei bănci spre păstrare, fără specificarea unui termen sau pe un termen anumit fixat, deponentul având dreptul să-și retragă conform termenului stabilit mijloacele bănești cu o dobândă stabilită. Tema 3: Analiza lichidităţilor băncii Lichiditatea ca proprietate generală a activelor exprimă capacitatea acestora de a fi transformate rapid şi cu cheltuieli minime în monedă lichidă. Lichiditatea bancară reprezintă capacitatea băncii de a face faţă obligaţiunilor financiare curente, respectiv riscul lichidităţii echivalează cu riscul neonorării de către bancă a propriilor obligaţiuni financiare. Tema 4. Analiza bilanţului contabil al băncii Bilanţul contabil bancar, ca un tablou al situaţiei patrimoniale, reprezintă în unităţi monetare mărimea valorică a bunurilor economice în corelaţie cu sursele de finanţare a acestora şi cu rezultatul obţinut. ( Creditele care păreau a fi bune la momentul acordării se pot deteriora cu timpul datorită dificultăţilor financiare ale debitorului sau deteriorării valorii gajului. Numai prin supravegherea respectivă şi continuă a creditelor, problemele pot fi descoperite şi pot fi luate măsuri de reducere a riscului pierderilor pentru bancă. )

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Analiza relațiilor creditare a clienților cu banca comercială Universitate: Colegiul Agroindustrial din Ungheni