Preţul este singura componentă a mixului de marketing care aduce venit, celelalte variabile - proiectarea şi realizarea produsului, promovarea lui în scopul informării consumatorilor despre existenţa şi caracteristicile acestuia şi punerea lui la dispoziţia lor prin distribuţie - generează costuri. Negocierea şi stabilirea preţului este o operaţiune foarte delicată, nivelul preţului având deseori rolul decisiv în decizia de cumpărare. Se apreciază că aproximativ 80% din durata negocierilor contractuale este afectată negocierii preţului. Preţul este cel mai flexibil element al mixului de marketing. Este foarte dificil (de cele mai multe ori imposibil) să modifici în foarte scurt timp caracteristicile unui produs, strategia de promovare sau lanţul de distribuţie, pentru a te adapta rapid la modificările apărute pe piaţă. În schimb, modificarea preţului poate fi făcută cel mai uşor, foarte rapid şi frecvent şi cu cele mai mici costuri. Efectul modificării preţului este, de regulă, imediat şi cuantificabil, spre deosebire de modificarea altor variabile ale mixului de marketing, care au de obicei un efect întârziat şi mai greu măsurabil.
Comentariul tau va fi primul
Curs: POLITICA DE PREŢ Universitate: Colegiu AGRO