Politica de pret un caracter complex determinat de modul specific în care acesta reflectă atât raportul cerere-ofertă, cât şi relaţiile cu celelalte componente ale mixului de marketing; produsul - componentele corporale şi acorporale - calitatea şi marca - îşi pun amprenta asupra strategiilor de preţ; distribuţia - prin tipul de canale şi de prestaţie utilizate, forma şi mijlocul de plată; activitatea promoţională - prin modul în care este exprimat şi mai ales comunicat, maniera de formare precum şi gratuităţile şi reducerile acordate. Particularităţi ale politicii de preţ Determinate de următoarele aspecte: caracterul intangibil al serviciului face dificilă stabilirea costurilor realizării şi performanţelor serviciilor prestate; inseparabilitatea impune să se acorde o mai mare importanţă echilibrării cererii cu oferta, situaţie în care preţul joacă un rol cheie; importanţa factorului timp în aprecierea calităţii serviciilor şi a valorii acestora, se reflectă în nivelul preţurilor practicate, consumatorul fiind de cele mai multe ori dispus să plătească un preţ mai mare ...
Comentariul tau va fi primul
00:45Curs: Politica de pret Profesor: Cojocaru