7.1. Conceptul de structură a pieţei 7.1.1.Tipuri de structuri de piaţă 7.1.2. Structuri descriptive şi structuri ideale 7.2. Concurenţa perfectă şi oferta pe termen scurt 7.2.1. Firma concurenţială ca price-taker 7.2.2. Venitul marginal şi preţul 7.2.3. Maximizarea profitului pe termen scurt 7.2.4. Minimizarea pierderilor pe termen scurt 7.2.5. Închiderea firmei pentru minimizarea pierderilor pe temen scurt 7.2.6. Curba ofertei pe termen scurt a unei firme 7.2.7. Curba ofertei pe termen scurt pentru o ramură 7.3. Echilibrul pe termen lung 7.4. Ajustarea unei ramuri la modificarea condiţiilor pieţei Piaţa cu concurenţă perfectă este un tip ideal de piaţă. Este greu, dacă nu imposibil, de găsit în realitate. Metodologia de analiză ştiinţifică este însă astfel construită încât studiază mai întâi situaţiile perfecte din punct de vedere al condiţiilor care le caracterizează, trage concluziile ce se impun, după care trece la analiza situaţiilor din realitate şi compară cu ce se deosebesc acestea de cazul ideal. Şi de ce. Şi încearcă să înţeleagă ce ar trebui făcut pentru a elimina imperfecţiunile realităţii şi a ajunge la situaţia ideală sau, dacă vreţi, teoretică. Aceasta nu se întâmplă numai în ştiinţa economică. De multe ori, în fizică se consideră un coeficient de frecare zero sau în chimie se lucrează presupunând presiunea la nivelul mării, deşi lucrurile nu stau aşa. Piaţa cu concurenţă perfectă este deci cazul „de eprubetă”. Vom trage concluzii referitoare la comportamentul producătorilor pe baza acestei pieţe, după care, în capitolele următoare vom analiza acest comportament pe pieţe întâlnite şi în realitate (cu concurenţă imperfectă). Vom încerca atunci să înţelegem prin ce se deosebesc acestea de cazul ideal, de ce şi ce ar trebui făcut pentru a le apropia de situaţia ideală. 7.1. Conceptul de structură a pieţei ...
Comentariul tau va fi primul
00:52Curs: Piata cu concuranta perfecta Profesor: Cojocari Mihaela