1. Cadrul conceptual al serviciilor. 2. Comertul international cu servicii. 3. Comerţul cu servicii al Republicii Moldova. Cadrul conceptual al serviciilor. Conform lui Ion Hamzescu, serviciile sunt imateriale, intangibile, nestocabile, nedurabile, inseparabile de persoana prestatorului şi a utilizatorului, eterogene, producţia şi consumul sunt simultane, iar preţul serviciului este un preţ al cererii. Evoluţiile ultimelor decenii ne aduc ideia referitor la caracterizarea economiilor ţărilor dezvoltate ca „economii ale serviciilor”. Definiţiile variază de la cele bazate pe un singur criteriu de diferenţiere între bunuri şi servicii până la cele detaliate care enunţă câteva caracteristici ale serviciilor. Majoritatea definiţiilor accentuează în principal că serviciile sunt “activităţi al căror rezultat este nematerial şi deci nu se concretizează într-un produs cu existenţă de sine stătătoare”. Asociaţia Americană de Marketing defineşte serviciul ca: “activitatea oferită la vânzare care produce avantaje şi satisfacţii fără a antrena un schimb fizic sub forma unui bun”. Există foarte multe servicii care se concretizează în bunuri materiale cum ar fi: serviciile cinematografice editoriale, de informatică, alimentaţie publică. Când vorbim despre materialitatea sau nematerialitatea serviciului, trebuie clarificat dacă este vorba de activitatea propriu-zisă, de suporturile sale şi rezultate. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Comerţul internaţional de servicii Profesor: Chisca Maria