Conceptul de marketing - Chiriac

CURSUniversitate UST Caiet Marketing

preview iconExtras din document

1.1 Etape in evolutia conceptului de marketing 1.2 Notiuni fundamentale in marketing Obiectivele capitolului: Dupa parcurgerea acestui capitol veti fi capabil sa: -definiti marketingul si sa urmariti etapele evolutiei sale; -explicati avantajele oferite de marketing fata de alte orientari; -definiti principalele notiuni utilizate in marketing; -descrieti functiile de baza ale marketingului; -enumerati cele mai importante institutii si organisme interne si internationale de marketing Cuvinte si concepte cheie: marketing, managementul marketingului, marketing social, necesitati umane, dorinta, cerere, schimb, piata, functie-premisa, functie-mijloc, functie-obiectiv. 1.1 Etape in evolutia conceptului de marketing Termenul marketing este de origine anglo-saxona si provine din verbul to market care inseamna a desfasura tranzactii de piata, a cumpara si a vinde. In literatura de specialitate, termenului marketing ii sunt atasate mai multe acceptiuni. In linii mari, a face marketing inseamna a actiona pe piata, dezvoltand produse si servicii si distribuindu-le acolo unde sunt cerute, celor care le asteapta si care sunt dispusi sa plateasca pentru ele. Definitiile marketingului pot fi impartite in doua mari categorii: - definitii clasice (inguste) – se axeaza in principal pe activitatea comerciala si pe miscarea fizica a bunurilor si serviciilor, ignorand multe categorii puternic influentate de activitatile de marketing (angajatori, sindicate, grupuri de consumatori, agentii guvernamentale etc.); - definitii moderne (largite) – extind aria de influenta a marketingului si asupra diverselor organizatii nonprofit, persoanelor si ideilor, raporteaza activitatea intreprinderii la mediu si se refera si la aspecte de natura sociala. Intr-o asemenea viziune moderna, marketingul poate fi definit drept un proces managerial si social prin care indivizii sau grupurile obtin ceea ce le este necesar prin crearea, oferirea si schimbul de produse avand o anumita valoare1, sau chiar procesul de management responsabil pentru identificarea, anticiparea si satisfacerea in mod profitabil a necesitatilor clientului.2 Aceste definitii ajuta la stabilirea sarcinilor marketingului ca functie manageriala in cadrul organizatiei si anume: -identificarea si anticiparea nevoilor consumatorilor; -crearea de valoare prin dezvoltarea de noi produse si servicii ce ofera suficiente beneficii pentru a-i convinge pe potentialii consumatori sa participe la procesele de schimb; -stabilirea pretului, respectiv valoarea pe care consumatorul o acorda unui produs si pe care este dispus sa o plateasca pentru a intra in posesia acestuia; -plasarea si distribuirea produselor si serviciilor acolo unde sunt cumparate sau consumate; ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Conceptul de marketing Profesor: Chiriac