COMPETITIVITATEA FIRMELOR ÎN MEDIUL CONCURENŢIAL Într-o economie de piaţă în care avem de-a face cu o concurenţă acerbă, creşterea competitivităţii devine o condiţie esenţială pentru existenţa firmelor producătoare de bunuri sau prestatoare de servicii. Performanţa realizării obiectivelor depinde de adaptarea permanentă a traiectoriilor prin care întreprinderea trebuie să răspundă condiţiilor pieţei şi pretenţiilor consumatorilor prin calitate şi inovaţie. Caracteristici generale Perioada actuală este marcată de constrângeri bugetare şi de bariere semnificative ale pieţelor interne şi internaţionale. Pentru a fi competitivi, ofertanţii trebuie să se preocupe în permanenţă de satisfacerea exigenţelor consumatorului/ clientului. Acest lucru ne arată că există o puternică relaţie între calitatea produselor şi competitivitate, care devine motorul propulsor ce contribuie la dezvoltarea firmei în prezent şi în perspectivă. Evaluarea competitivităţii firmei se poate face prin analiza eficienţei economice raportată la ceilalţi concurenţi de pe piaţă. În activitatea practică, competitivitatea unei firme este analizată prin prisma a doi indicatori: randamentul obţinut şi impactul produselor/serviciilor asupra pieţei.
Comentariul tau va fi primul
22:47Curs: Competitivitatea firmelor Universitate: CFBC