1.1. Obiectul şi conceptul de comunicare. • Etimologia cuvântului comunicare. • Inventarul definiţiilor asupra comunicării. 2.1. Din istoria comunicării. • Arta oratorică a Greciei antice. • Arta oratorică a Romei antice. • Ştiinţele moderne ale comunicării. 3.1. Definirea limbii, limbajului şi vorbirii. 4.1. Clasificarea comunicării. 5.1. Nivelurile comunicării umane: • comunicarea intrapersonală sau comunicarea cu sinele; • comunicarea interpersonală; • comunicarea de grup; • comunicarea publică; • comunicarea de masă. 6.1. Tipurile şi genurile comunicării: • comunicare verbală • comunicarea scrisă; • comunicarea nonverbală. 7.1. Structura procesului de comunicare: emiţătorul, receptorul, mesajul şi medierea (umană, tehnică), zgomotul, efectul, feed-back-ul. 8.1. Genurile şi speciile comunicării: genul de comunicare cotidian; academic; social-politic; oficial-administrativ; judiciar; religios; genul de comunicare de afaceri. 9.1. Bariere ale comunicării (interpersonale şi de grup). Obiective: • să definească conceptele de comunicare şi cultură a comunicării; • să cunoască şi să identifice tipurile de comunicare, nivelurile, genurile şi speciile comunicării; • să cunoască structura procesului de comunicare; • să înţeleagă complexitatea fenomenului de comunicare, în particular al comunicări de afaceri; • să adapteze cunoștințele generale de bază privind comunicarea şi comunicarea de afaceri la noi situaţii ale realităţii; • să înţeleagă utilitatea dezvoltării unor abilităţi specifice în comunicare; • să descrie unele stări, sisteme, fenomene economice asociate procesului de comunicare în afaceri; • să-și formeze capacităţi de a aprecia diversitatea şi multiculturalitatea în domeniul comunicării. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Iniţiere în studiul comunicării Profesor: Cepraga L.