Tema 7. Imaginea unui om de afaceri - Botnaru Stela

CURSUniversitate ASEM Caiet Cultura Afacerilor

preview iconExtras din document

Există o artă a modului de a te îmbrăca bine pentru locul de muncă sau la o întâlnire de afaceri. Fiecare om de afaceri trebuie să aibă un stil propriu al îmbrăcămintei prin care îşi poate exersa spiritul creativ atâta timp cît modul lui de a se îmbrăca rămâne adecvat serviciului respectiv. Îmbrăcămintea persoanelor trimite semnale clare despre competenţa, seriozitatea şi chiar promovabilitatea acestora. Din această cauză imaginea unei persoane joacă un rol important dacă ea doreşte să obţină un serviciu şi să-l păstreze. Imaginea, creată cu ajutorul vestimentaţiei, influenţează asupra modului cum este percepută persoana de către alţii. Totodată, această imagine include sesizarea culturii organizaţionale ale firmei unde ea lucrează. Unele întreprinderi, de exemplu consideră, că lucrătorii-bărbaţi întotdeauna trebuie să poarte costum. Alte organizaţii acceptă, ca ei să poarte sacouri sportive. Este important de a înţelege, ce corespunde firmei şi cum aceasta poate fi transmis prin imaginea lucrătorilor săi. Însă, deseori oamenii care se mândresc cu abilităţile şi cunoştinţele sale, care sunt buni specialişti nu atrag atenţia cuvenită vestimentaţiei. Ei consideră că exteriorul nu este atât de important în comparaţie cu calităţile lăuntrice ale omului. Însă maniera de a se îmbrăca într-o măsură considerabilă este determinată anume de particularităţile psihologice individuale. Un psiholog poate spune mult despre o persoană în baza exteriorului lui.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Tema 7. Imaginea unui om de afaceri Profesor: Botnaru Stela