Conspect corespondenta economica - Birsan Svetlana

CURSUniversitate ASEM Caiet Corespondenta Economica

preview iconExtras din document

Încheind un contract de vânzare-cumpărare, partenerii urmăresc o finalitate precisă şi anume: livrarea şi primirea mărfurilor contractate pe de o parte şi plata acestora, pe de altă parte. Această finalitate impune partenerilor executarea întocmai a obligaţiilor asumate şi crearea cadrului necesar derulării contractului în bune condiţii. În practică, apar însă, o serie de dificultăţi care pot constitui cauza primirii sau înaintării de reclamaţii. Tot ce nu este conform cu contractul, cu legile în vigoare, cu regulile şi normele internaţionale acceptate prin contract sau diferite pagube, erori si întârzieri pot provoca nemulţumire şi pot duce la reclamaţii. O scrisoare de reclamaţie trebuie: - să fie înaintată imediat ce a apărut situaţia de reclamat; - să prezinte politicos, clar şi concis situaţia de reclamat, dând date şi informaţii precise cu privire la marfa reclamată; - să ceară în mod ferm, dar politicos să se cerceteze problema cu atenţie şi să se soluţioneze reclamaţia conform prevederilor contractuale şi uzanţelor comerciale; - să prezinte pretenţia reclamantului şi să propună căi de soluţionare a reclamaţiei, putând chiar indica sancţiunile propriu-zise; - să exprime încrederea că reclamaţia se va rezolva în mod satisfăcător. În cazul unor frecvente sau repetate erori, întârzieri etc, se poate recurge la ameninţarea cu rezilierea contractului; - să exprime aprecierea faţă de serviciile oferite de partener până la ivirea situaţiei de reclamat; - să fie scrisă pe un ton impersonal şi constructiv, să evite tonul acuzator, ţinând seama că partenerul este cointeresat în salvarea contractului; - să indice baza legală a reclamaţiei; - să indice documentul pe care se fundamentează reclamaţia; - să indice termenele de executare a reparării prejudiciilor sau plata despăgubirilor; - să indice contul emitentului, pentru primirea contravalorii despăgubirii sau a diferenţelor de preţ.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Conspect corespondenta economica Profesor: Birsan Svetlana