Ombudsmanul European investighează plângerile formulate împotriva instituțiilor, organismelor, birourilor și agențiilor UE. Obiectiv Ombudsmanul European prelucrează plângerile primite de la cetățeni, întreprinderi și organizații din UE care semnalează cazuri de administrare defectuoasă din partea instituțiilor, organismelor, birourilor sau agențiilor UE - încălcarea legislației, nerespectarea principiilor bunei administrări, încălcarea drepturilor omului. Iată câteva exemple: • practici inechitabile • discriminare • abuz de putere • lipsa informațiilor sau refuzul de a furniza informații • întârzieri nejustificate • proceduri incorecte. Biroul Ombudsmanului începe investigațiile după primirea unei plângeri sau din proprie inițiativă. Fiind un organism independent, acesta nu acceptă nicio intervenție din partea guvernelor sau a altor entități. O dată pe an, îi prezintă Parlamentului European un raport de activitate. Numirea în funcție Alegerea Ombudsmanului European este una dintre principalele sarcini care îi revine fiecărei noi legislaturi a Parlamentului European. Următoarele alegeri europene vor avea loc în mai 2014. Prin urmare, noul Ombudsman va fi ales în cea de-a doua parte a anului viitor. Emily O'Reilly este Ombudsmanul European începând din iulie 2013. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Ombudsmanul European Profesor: Birdan Gheorghe