1. Delimitări conceptuale ale utilităii bunurilor. 2. Abordarea cardinală a comportamentului consumătorului. 2. Abordarea ordinală a comportamentului consumătorului. 1. Delimitări conceptuale ale utilităii bunurilor. Teoria comportamentului consumatorului studiază procesul de alegere şi de decizie prin care consumatorul, pornind de la preferinţele proprii, resursele de care dispune (adică bugetul disponibil pentru achiziţii) şi de la condiţiile pieţei (adică preţurile bunurilor, oferta, concurenţa) urmăreşte să-şi maximizeze satisfacţia sub constrangere. Teoria care studiază comportamentul consumatorului pleacă de la ipotezele: • Nevoile consumatorului sunt multiple, satisfacerea lor presupune achiziţia diferitor bunuri; • Bunurile au preţuri în funcţie de raportul dintre cererea şi ofertă de piaţă; • Resusele consumatorului sunt limitate; • Consumatorul este capabil de alegere pe bază de calcul economic; • Consumatorul utilizează raţional a resurselor; • Obiectiv a oricărui individ raţional este satisfacerea maximă posibilă a nevoilor prin minimizarea eforturilor Satisfacţia scontată a se obţine prin consumul de bunuri de către consumator este desemnată prin termenul de utilitate. Utiliatatea reflectă satisfacţia sau plăcerea pe care un consumator anticipează să o obţină prin consum. Această noţiune are un caracter subiectiv. Utilitatea unui bun diferă de la un individ la altul şi chiar în cazul unuia şi aceluiaşi individ, în raport cu condiţiile spaţio-temporale care îi influenţează comportamentul. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Delimitări conceptuale ale teoriei comportamentului consumatorului Profesor: Bejan Ghenadie