5.1. Conţinutul şi caracteristicile pieţei turistice. 5.2. Cererea şi consumul turistic. 5.2.1. Particularităţile cererii şi consumului turistic. 5.2.2. Sezonalitatea activităţii turistice. 5.3. Oferta şi producţia turistică. 5.4. Preţurile produselor turistice. 5.1. CONŢINUTUL ŞI CARACTERISTICILE PIEŢEI TURISTICE Dezvoltarea turismului a dus la constituirea şi extinderea continuă a unei pieţe caracteristice – piaţa turistică. În sensul economic al noţiunii piaţa turistică reprezintă sfera economică de interferenţă în care produsul turistic se materializează sub forma ofertei turistice, iar nevoile de consum turistic sub forma cererii turistice. Locul ofertei turistice coincide cu locul consumului, dar nu şi cu locul de formare a cererii turistice; interferenţa se va transforma în suprapunere în timp şi spaţiu a celor doi factori prin intermediul consumului. Principalele caracteristici ale pieţei turistice sunt: 1. Turismul face parte din categoria produselor intangibile, invizibile, imateriale, abstracte, nedefinite calitativ şi cantitativ, decât indirect şi parţial. Consumatorul de turism nu are ca scop să achiziţioneze şi să consume bunuri de consum, ci doreşte să-şi procure satisfacţiile pe care le generează acţiunile din sfera serviciilor turistice. Aceste satisfacţii sunt individualizate pe plan obiectiv de ofertă cu caracteristicile ei; pe plan subiectiv – de cerere cu preferinţele sale. 2. Oferta turistică este percepută de cerere sub forma unei imagini constituite prin acumularea şi sintetizarea tuturor influenţelor recepţionate şi filtrate prin definirile personale ale fiecărui consumator. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Piata turistica Obiect: Bazele Activitatii Turistice