Activitatea comercială în cadrul general al relaţiilor de piaţă - Balan Victor

CURSUniversitate Colegiul National de Comert al ASEM Caiet Contabilitatea in Comert

preview iconExtras din document

1.1. Definirea, necesitatea şi rolul comerţului în dezvoltarea economico-socială 1.2. Obiectivele contabilităţii în comerţ şi principiile de organizare a evidenţei operaţiilor comerciale 1.3. Aspecte privind formarea preţurilor la mărfuri în unităţile de comerţ Necesităţile individuale şi comune ale societăţii sunt asigurate pe deplin sau parţial, prin schimbul nemijlocit de bunuri, servicii şi informaţii liber disponibile pe piaţă. Un asemenea domeniu, deosebit de important, aparte prin sfera de activitate, de cercetare şi aplicare a contabilităţii îl constituie comerţul, respectiv activitatea de intermediere a schimbului de mărfuri prin întreprinderile comerciale, atât în interiorul ţării, cât şi în relaţiile cu străinătatea. Circulaţia mărfurilor prin comerţul interior şi exterior formează componentele de bază ale circulaţiei globale a mărfurilor ca fază a reproducţiei sociale. În aşa fel, legătura dintre producţie şi consum, în prisma relaţiilor reciproc avantajoase, se realizează prin circulaţia de mărfuri. Circulaţia mărfurilor reprezintă succesiunea mărfurilor din sfera producţiei în cea a consumului pe calea schimbului de mărfuri prin intermediul banilor. În acest mediu, şi anume a relaţiilor marfă-bani-marfă a apărut şi s-a dezvoltat comerţul ca sector median între producător şi consumator. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Activitatea comercială în cadrul general al relaţiilor de piaţă Profesor: Balan Victor