Maximizarea profitului si pragul de rentabilitate al firmei - Balan Aliona

CURSUniversitate ASEM Caiet Teorie Economica

preview iconExtras din document

Esenţa profitului  Profitul reprezintă veniturile nete ale firmei şi exprimă diferenţa dintre veniturile obţinute şi costurile suportate de firmă. Pr = P • Q – Cp P – preţul de vânzare pe unitatea de produs; Q – cantitatea vândută; Cp – costul aferent producţiei vândute.  Orice agent economic nu poate progresa dacă nu obţine un profit. Toate activităţile lucrative dintr-o economie de piaţă au ca scop obţinerea profitului. El constituie imboldul principal spre investitii, antreprenoriat si in general efort in domeniul economic.  Indeplineşte doua functii majore: de stimulare economică (functie psihologica) si de potential de crestere (prin intermediul investitiilor generate). ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Maximizarea profitului si pragul de rentabilitate al firmei Profesor: Balan Aliona