Mult timp privită ca o arie secundară, aprovizionarea a dobândit un nou statut în cadrul organizației, din punct de vedere conceptual și practic. Prezentul capitol deschide prezentarea acestei importante verigi logistice, evidențiind principalele caracteristici ale activității de aprovizionare. 1 . Conţinutul complex al aprovizionării întreprinderilor Practica a arătat că nu există organizaţii productive prospere, în economia de astăzi, care să nu acorde o atenţie deosebită aprovizionării. Achiziţiile, aprovizionările constituie o parte importantă a funcţiei comerciale a oricărei firme, deoarece aceste activităţi sunt definitorii pentru însăşi desfăşurarea producţiei firmei, de acest segment al activităţii depinzând realizarea şi comercializarea unui produs sau a unui serviciu de calitate, la un preţ rezonabil. Prin modalităţile, de un spectru diversificat, în care este organizată, condusă şi coordonată activitatea de aprovizionare, chiar cu multe din imperfecţiunile cu care se confruntă în prezent, are ca problemă principală, asigurarea de noi forme şi modalităţi prin care (renunţându-se pe cât posibil la experienţă, rutină şi conservatorism) să răspundă superior şi mai rapid scopului urmărit. Astfel, scopul urmărit într-un sistem complex de aprovizionare constă în exprimarea intereselor agentului cumpărător în condiţii de efort minim (cheltuială pentru tot ce ar putea să însemne asigurarea promptă la cantităţile, calitatea, sortimentele şi condiţiile impuse de cererea de consum (producţia) folosindu-se în orice moment de facilităţile ce pot fi create prin utilizarea informaţiilor cu privire la piaţa de furnizare. Cercetătorii Miller şi Friesen (1978) au descris comportamentul adaptiv al unei întreprinderi utilizând o metaforă biologică. Întocmai ca organismele care răspund la stimulii primiţi, firmele se adaptează prin strategia pe care o adoptă faţă de stimulii din partea mediului. Dacă organismele sunt capabile să se adapteze bine stimulilor, vor fi sănătoase, iar dacă firmele sunt capabile să selecteze cea mai potrivită strategie, vor avea succes . Acest lucru face ca într-un mediu dat, anumite strategii să fie mai performante decât altele (unele se potrivesc mai bine decât altele caracteristicilor de mediu). Modificările condiţiilor de mediu creează atât oportunităţi cât şi ameninţări pentru firme.
Comentariul tau va fi primul
Curs: Considerente generale asupra sistemelor de aprovizionare Profesor: Anonim