Analiza rentabilităţii - Analiza Rapoartelor Financiare

CURSUniversitate ASEM Profesor Paladi Valentina

preview iconExtras din document

1. Analiza rentabilităţii veniturilor din vânzări 2. Analiza rentabilităţii pe produse 3. Analiza rentabilităţii activelor 4. Analiza rentabilităţii capitalului propriu 1. Analiza rentabilităţii veniturilor din vânzări Rentabilitatea reprezintă un indicator al eficienţei care exprimă capacitatea întreprinderii de a câştiga profit. Indicatorii rentabilităţii pot fi grupaţi în 3 grupe: - indicatorii rentabilităţii producţiei - indicatorii rentabilităţii activelor - indicatorii rentabilităţii capitalului Rentabilitatea veniturilor din vânzări face parte din prima grupă a indicatorilor rentabilităţii. Rentabilitatea veniturilor din vânzări reflectă capacitatea întreprinderii de a obţine profit din comercializarea produselor, mărfurilor şi prestarea serviciilor, adică caracterizează cât profit obţinem la un leu venituri din vânzări. Formula generală de calcul a rentabilităţii veniturilor din vânzări este: În dependenţă de mărimea cărui fel de profit se ia în calcul la determinarea nivelului rentabilităţii pot fi calculaţi 4 indicatori ai rentabilităţii veniturilor din vânzări : 1. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului brut 2. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului din activitatea operaţională 3. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului până la impozitare 4. rentabilitatea veniturilor din vânzări calculată în baza profitului net ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Analiza rentabilităţii Obiect: Analiza Rapoartelor Financiare