1. Auditul veniturilor din vînzări 2. Auditul creanţelor 3. Auditul mijloacele băneşti (încasări) Inainte de a incepe auditul acestui compartiment auditorul trebuie sa se familiarizeze cu politica de contabilitate a agentului economic auditat pentru determinarea metodei de calcul a veniturilor, precum şi cu regulamentele interne aferente politicii de vînzări a companiei. În ciclul vînzări-încasări sunt incluse 5 categorii de operaţiuni: 1. vînzări (cu plată imediată şi pe credit) 2. încasări; 3. vînzări restituite şi rabaturi acordate; 4. casarea creanţelor dubioase; 5. estimarea cheltuielilor privind creanţele incerte. Obiectivele de audit din sfera vînzărilor: 1. existenţa - vînzările înregistrate corespund unor livrări reale către clienţi existenţi. Auditorul verifică: înregistrarea vînzărilor este justificată de documente de livrare autorizate şi de comenzi ale clienţilor aprobate (se examinează facturile şi comenzile, se identifica persoanele care au dreptul la semnarea facturilor fiscale, facturilor de expediţie, verificându-se semnăturile si ştampilele), creditarea este autorizată înaintea livrării de facto a bunurilor (se examinează comenzile şi existenţa semnăturilor persoanelor autorizate), facturile sunt numerotate şi evidenţa succesiunii lor numerice este ţinută corect (se verifică integritatea succesiunii numerice a facturilor, se verifica daca toate facturile anulate sunt înregistrate si păstrate), reclamaţiile beneficiază de o verificare independentă (se verifică independent dosarele de corespondenţă cu clienţii). 2. plenitudine (enhaustivitate) – operaţiunile de vânzări existente sunt înregistrate. Auditorul verifică: documentele de livrare şi facturile de vînzare sunt numerotate şi evidenţa succesiunii lor este corect ţinută, documentele de livrare sunt corelate cu facturile de vînzare şi cu comenzile corespunzătoare ale clienţilor (se confruntă documentele de livrare cu facturile de vînzare şi cu înregistrările din registrul vînzărlor şi din registrul conturilor de vânzări). 3. evaluare şi măsurare (exactitate) – vînzările înregistrate corespund cantităţii de bunuri livrate şi sunt corect facturate şi înregistrate. Auditorul: determină preţurile, condiţiile, cheltuielile de transport; reducerile sunt autorizate, preţurile de vînzare unitare sunt aprobate; se recalculă informaţiile din facturile de vînzare, se confruntă înregistrările din registre cu facturile, se confruntă detaliile din facturi cu documentele de livrare, cu listele de preţuri aprobate şi comenzile clienţilor. ...
Comentariul tau va fi primul
19:56Curs: Auditul ciclului vînzări / creanţe / încasări Universitate: AMTAP