Politica promotionala - componenta a politicii de marketing a organizatiei moderne - Albot Maria

CURSUniversitate UTM Caiet Agromarketing

preview iconExtras din document

1. Locul politicii promoţionale în mixul de marketing al organizaţiei moderne 2. Structura activităţii promoţionale Aplicarea teoriei marketingului în cele mai diferite sectoare şi domenii ale vieţii economice şi sociale a impus practicienilor adoptarea unei viziuni moderne în ceea ce priveşte conceptul de întreprindere, organizaţie, companie, instituţie sau firmă. Fără a insista asupra evoluţiei în timp a conceptului de organizaţie (economică, socială, politică etc.) este evident, în prezent, că acesta a intrat în instrumentarul de bază al marketingului. Orice organizaţie urmăreşte, în viziunea marketingului modern, fie să obţină profit – în cazul organizaţiilor cu caracter evident economic, fie să producă performanţe remarcabile – în situaţia celor cu caracter non-profit declarat. Şi unele şi celelalte sunt nevoite să elaboreze strategii de marketing, care să le ghideze întreaga activitate. În acest context, specialiştii au pus în evidenţă componentele fundamentale ale strategiei de marketing a organizaţiei, care reprezintă esenţa adoptării şi aplicării unei viziuni de marketing. Definite cu mult timp în urmă, componentele strategice la care ne referim sunt: sfera de produse şi de pieţe; vectorul de creştere; avantajul competitiv şi sinergia (de sistem) a organizaţiei. Pentru elaborarea strategiei de marketing a organizaţiei moderne, specialiştii recurg la cunoscutele politici de marketing, respectiv politica de produs, politica de preţ, politica de distribuţie şi politica promoţională. Evident, aceste politici constituie un sistem, mixul de marketing având menirea de a reuni aceste componente într-un instrument de piaţă articulat şi coerent, un instrument operaţional pentru echipele manageriale. ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Politica promotionala - componenta a politicii de marketing a organizatiei moderne Profesor: Albot Maria