Misiunea şi obiectivele strategice reprezintă coloana vertebrală şi creierul oricărei întreprinderi. Indicatorii de performanţă sunt necesari pentru a urmări realizările strategiei şi obiectivelor strategice, aceştia reprezentând feedbackul strategiei. Indicatorii de performanţă trebuie să serveascăla aprecierea valorii economice, a creării de valoare şi a potenţialului de câştiguri viitoare. Analiza diagnostic este etapa premergătoare elaborării procesului de evaluare al întreprinderii. Întreprinderile contemporane evoluează într-un mediu economic dinamic impus de accentuarea competitivităţii economice, tehnico-ştiinţifice şi educaţionale. În acest mediu întreprinderile sunt constrânse să-şi concentreze eforturile spre acţiuni de adaptare şi dezvoltare. Diagnosticul financiar stabileşte starea de sănătate economico-financiarăa societăţii analizate şi stabileşte posibilităţile de redresare în viitor. Ca metodă de management, diagnosticarea are în vedere investigarea întreprinderii, a componentelor sale, în vederea punerii în imagine a principalelor puncte forte şi slabe, a evaluării performanţelor financiare ale firmei. Diagnosticul presupune o capacitate de discernământ, recuperarea simptomelor, a disfuncţionalităţilor activităţii unei întreprinderi, elaborarea unor programe de acţiune care să asigure redresarea sau ameliorarea performanţelor, se reflectă“punctele critice”din cadrul firmei şi se avizează centrele de decizie pentru a lua măsuri de reglare. Obiectivele generale ale diagnosticului financiar sunt: • evaluarea multicriterialăa stării de sănătate a întreprinderii cu depistarea cauzelor care au generat starea de criză; • evaluarea gradului de viabilitate al întreprinderii şi orientarea măsurilor viitoare către strategii şi tactici realiste şi raţionale. ...
Comentariul tau va fi primul
Curs: Analiza diagnostic - etapa premergatoare in evaluarea intreprinderii Obiect: Activitate Financiara