MANAGEMENTUL SERVICIILOR PUBLICE - Academia de Administrare Publica

CURSCaiet Managementul Serviciilor Publice Profesor Rata Svetlana

preview iconExtras din document

FUNCŢIILE DE BAZĂ ALE MANAGEMENTULUI SERVICIILOR PUBLICE 9.1 Consideraţii generale cu privire la funcţiile managementului în organizaţiile prestatoare de servicii publice Procesul managerial aferent serviciilor publice poate fi abordat şi din perspectiva managementului funcţiilor. Conţinutul activităţilor desfăşurate în cadrul procesului de management, poate fi structurat pe funcţii ale managementului, respectiv: planificare (previziune); organizare; coordonare; antrenare; evaluare-control. Unele din aceste funcţii par a fi mai importante în momentul iniţierii serviciului public, altele – în perioade de criză, iar altele sunt importante în activitatea de zi cu zi din instituţia publică. Pentru început, trebuie să se stabilească obiectivele serviciului public şi să se determine modalitatea de realizare a acestor obiective. După aceasta managerii trebuie să organizeze resursele umane şi celelalte categorii de resurse într-o logică şi eficienţă, astfel încât să se realizeze obiectivele stabilite. Managerilor le revine, de asemenea, misiunea de a motiva resursele umane, să lucreze eficient şi să se implice în realizarea obiectivelor instituţiei publice. În fine, managerii trebuie să controleze şi să evalueze cantitativ şi calitativ rezultatele activităţii instituţiei publice, pentru a se asigura că aceasta funcţionează pentru a-şi realiza scopurile propuse.

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: MANAGEMENTUL SERVICIILOR PUBLICE Universitate: Academia de Administrare Publica