Activitatea turistică a agenţiilor de turism şi turoperatorilor din Republica Moldova în anul 2010 - Marketing Turistic

CURSUniversitate ASEM Profesor Bulat Vasile

preview iconExtras din document

Biroul Naţional de Statistică informează, că în anul 2010 agenţiile de turism şi turoperatorii au acordat servicii turistice la 161,8 mii turişti şi excursionişti, cu 15,8% mai mult decît în anul 2009. În anul 2010 numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul emiţător a fost în creştere faţă de anul 2009 cu 25,6%, în acelaşi timp la turismul intern şi receptor numărul acestora s-a redus, respectiv cu 4,2% şi 2,5%. Numărul de turişti şi turişti-zile, participanţi la turismul organizat de agenţiile de turism şi turoperatori, după scopul vizitelor, se prezintă astfel: Din cei 8956 turişti şi excursionişti străini, care au vizitat Republica Moldova în anul 2010 şi au beneficiat de serviciile agenţiilor de turism şi turoperatorilor 60,7% au sosit în scopuri de odihnă, recreere şi agrement, 33,2% - de afaceri şi profesionale, 6,1% - de tratament. Ponderi mai însemnate în numărul total de turişti şi excursionişti străini sosiţi în Republica Moldova le-au revenit cetăţenilor din România (19,0%), Federaţia Rusă (14,8%), Ucraina (8,2%), Turcia (5,9%), Germania (5,4%), Italia (5,3%), Statele Unite ale Americii (5,0%), Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (4,5%), Bulgaria (3,6%), Olanda (3,5%), Franţa (3,2%), Israel (2,5%) şi Polonia (2,3%). Prin intermediul agenţiilor de turism şi turoperatorilor în anul 2010 au plecat în străinătate 117204 turişti şi excursionişti, cu 25,6% mai mult comparativ cu anul 2009. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (98,0%). Cetăţenii Republicii Moldova au preferat să călătorească, în principal, în Turcia (42,9% din total plecaţi în străinătate), Bulgaria (26,7%), Ucraina (9,6%), România (6,8%), Egipt (5,5%) şi Grecia (1,7%). ...

Download
alert iconRaporteaza o eroare
0 Comenteaza
+1
Posteaza

Curs: Activitatea turistică a agenţiilor de turism şi turoperatorilor din Republica Moldova în anul 2010 Obiect: Marketing Turistic